Az Esély új esélye
Frissítve: 2011-07-22 19:25:37 | Lapisné Varga Edit

Második Esély Gimnáziumi Program az Esély Kövessi Erzsébet Szakképző Iskola és Gimnáziumban.


Új Magyarország Fejlesztési Terv - részletek a szervezet honlapján >>
Új Széchenyi Terv - részletek a szervezet honlapján >>
ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. - részletek >>
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.
A projekt időtartama: 2010. 08. 26. - 2012. 08. 31.
A támogatás összege: 30.262.780 Ft


TÁMOP 3.2.1 - A projekt adatai

Kedvezményezett neve és elérhetősége: Esély Kövessi Erzsébet Szakképző Iskola és Gimnázium
1089 Budapest, Dugonics utca 17-21., 06-1-2830951, 06-1-303-0317, 06-1-284-2662
esely@neteverest.hu, www.esely-szakkepzo.hu
Közreműködő szervezet neve és elérhetősége ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
1134 Budapest, Váci út 45. "C" épület, 1/273-4250, eutamogatas@esza.hu, www.esza.hu

A projekt neve: TÁMOP-3.2.1/B-09/3-2010-0004

A projekt leírása:

Az Esély Kövessi Erzsébet Szakképző Iskola és Gimnázium lemorzsolódó, hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű diákjai számára Második Esély Gimnáziumi Programot indít, melyhez csatlakozhat más iskolából kimaradt fiatal felnőtt is 23 éves korig.
Azoknak a fiataloknak ajánljuk képzési formánkat, akik valamilyen okból - hiányzás, szociális okok, fegyelmi problémák, beilleszkedési és tanulmányi nehézségek - kényszerültek elhagyni a középfokú oktatást – beleértve a szakiskolát is!, de tanulmányaikat az érettségi vizsga és esetleges szakmaszerzés céljával kívánják folytatni.
A képzés nappali rendszerű, de időbeosztása rugalmas, így mellette diákmunka is vállalható, amennyiben ezt a tanuló szociális helyzete megköveteli.
A projekt célja, hogy segítse a középiskolai végzettséggel nem rendelkező, az iskolarendszerből lemorzsolódott vagy azt korábban elhagyó tanköteles, illetve nem tanköteles korú fiatalokat a középfokú végzettség, illetve az érettségi megszerzésében. Ennek időkerete: előre hozott érettségit – a meglévő tanulmányoktól függően – akár egy év alatt is le lehet tenni.

A cél eléréséért a következő konkrét lépéseket tesszük:
• Kiváló tanárok, jó közösség
• Kooperatív tanulás – csoportbontás, kiscsoport, személyes kísérés
• Kompetenciafejlesztés – képességek egyéni felmérése, fejlesztése
• Projektmódszer – tanulói tevékenységre építő tanulási forma;
• Epochális rendszer – szorgalmi időszak és vizsgaidőszakok
• Egyéni tanrend – személyre szabott tananyag, haladás, figyelem
• Moduláris felépítés – ismételhető tanegységek;
• Vizsgafelkészítő csoportok – egyéni vagy mikrocsoportos foglalkozások;
• Átjárható csoportok – igény szerint választhat a diák;
• Javítási, pótlási lehetőségek – egyéni haladási tempó;
• Mentorrendszer – mentortanárok kísérik a diákot személyes és tanulmányi fejlődésében;
• Személyiségfejlesztés, drámapedagógia – mentálhigiénés szakember, pszichológus vezetésével;

Egy-egy tanévben:
1 A tanévet 4 epochára osztjuk fel, melyben a 6-8 hetes szorgalmi időszakot 1 hetes vizsgaidőszak követ.
2 A tanulásszervezés nem évfolyam- és osztálystruktúrában, hanem tanulócsoport-rendszerben működik.
3 A csoportok optimális létszáma 5-8 fő. Minden fiatal esetében lehetőség szerint biztosítani kell, hogy folyamatosan a számára legmegfelelőbb tanulócsoportba kerüljön minden tantárgyból és a képességeinek megfelelő ütemben haladhasson tanulmányaiban.
4 A tanév fontos részét képzik a csoportépítő, közösségépítő tevékenységek.
• Tanórák (szaktárgyi, mentori)
• Tanórán kívüli foglalkozások (szakkörök, kirándulások, rendezvények, stb.)
• Diákönkormányzat munkája
• Szabadidős tevékenységek
5 A folyamatosan – évente többször is – változtatható tanulócsoportok biztosítják ennek a megfelelő haladási ütemnek a fenntartását. A tanulócsoportok összetételét a tantárgyanként hozott vagy elért tudásszint, a tanulási képességek, a tantárgy iránti érdeklődés mértéke és minősége, valamint a fiatalok egymással való kapcsolatai, együttmőködési szintje határozza meg.
6 Vizsgáztatás, értékelés:
• A tanár nemcsak a tanórákon, hanem az interneten is a diákok rendelkezésére bocsátják a tananyagot, tájékoztatja őket a vizsga körülményeiről.
• A vizsgaidőszakban egyénileg vagy mikrocsoportban készíti fel a diákokat a konkrét vizsgafeladatokra.
• A vizsgát helyettesítheti az évközi munka is, ill. részvizsgákból is összeállhatnak az epochák, ill. az év végén letett vizsgák.
• A vizsgatípust (szóbeli, írásbeli) a tanár a diákokkal való konzultációk alapján határozza meg.
• Lehetőség van pót- és javítóvizsgákra is.
• A projektekben a vizsgát a projektmunka elkészítése jelenti.
• A vizsgák időpontját és anyagát az egyéni fejlesztési terv tartalmazza.


A legfrissebb...
Hozzászolások
(Nincs hozzászólás)
Képek
2012-07-11 12:34:55
Lapisné Varga Edit
2012-07-11 12:26:15
Lapisné Varga Edit
2012-07-11 12:08:24
Lapisné Varga Edit
2012-07-11 11:33:09
Lapisné Varga Edit
2012-03-25 16:25:46
Lapisné Varga Edit